torsdag den 31. januar 2013

Tør du jage momentet i dit liv? Øjeblikket du har drømt om hele livet... Med risikoen for at fejle? (Det er tilladt, at reflektere over mit december indlæg )


Så er det blevet december, en måned med masser af traditioner. Vi skal pynte op, vi skal tænde kalender lys, vi skal købe julegaver, vi skal lave julebag, vi skal købe juletræ. Vi tror det hele kulminerer den 24, hvor det jo er juleaftensdag, der er en masse forberedelser til juleaften, maden skal klares, de sidste julegaver skal pakkes ind, vi skal også nå i kirke - for det er jo en tradition.

Juleaften er overstået ...puha..., nu kan vi endelig slappe af? NEJ... For mange vil næste fokuspunkt være nytårsaften, der er jo KUN 7 dage til! Vi skal nå at få julepynten bare moderart væk, og gøre klar til “DET NYE ÅR“

Nu skal vi have købt fyrværkeri, mad og fundet det fine tøj frem.. Til allersidst klarer vi lige en hovedrengøring, vi får jo gæster, så alt må jo hellere være tip top parat!!...

Vi havde en hyggelig nytårsaften, det var den sædvanlige overfladiske rutinesnak.. JA, jeg skrev overfladiske rutinesnak!, sådan er det hvert år - Det ved du også godt.. Det er nu den 1. januar, og mit liv kører igen på autopilot.


Havde I ikke en dejlig december måned og et godt nytår ?

“Jo... Det syntes jeg“

Det er nu jeg bliver nødt til at gribe ind. Dette scenarie, er taget ud fra en gennemsnits familie her i Danmark. Disse mennesker glemmer at stille det måske vigtigste spørgsmål i livet, som er:


“Er jeg på vej, imod mine drømme ?”

eller
“Har jeg udnyttet mit FULDE potentiale i år ?”

December er den måned på året, hvor du skal sætte DIG i fokus! Rigtig mange gør deres omgivelser klar til “DET NYE ÅR“, men hov! - Glemmer de ikke sig selv?


Hvad er det vigtigste for dig? - Din familie, dig, eller dit job?


Hvad er svaret? Kan du overhovedet svare på det?


Bliver du det mindste i tvivl? Brug december måned, til at finde ud af det!!.


Den 1. januar, skal du være top motiveret til at komme endnu et step tættere på din drøm/ dit livsmål. Det er en ny start, muligheden for at lægge alt tidligere bag sig, og komme ud over stepperne!!.


Tør du jage “momentet” i dit liv? Øjeblikket du har drømt om - Men samtidig med risikoen for at fejle, nået så grusomt? Personligt har jeg ikke turde tage det step endnu.


En anden vigtig ting i kampen, for at opnå dette moment - Det er OPBAKNING!.

  • Vil du gerne være verdens bedste fodbold- eller håndboldspiller, kræver det opbakning fra dine forældre, eller andre som står dig nær.
  • Vil du være en dygtig forretningsmand, skal du have baglandet i orden - Det vil igen sige, opbakning fra familiemedlemmer, partner, m.fl.
  • Vil du være verdens bedste far, mor, bedstemor, bedstefar, så kræver det opbakning fra dine børn/børnebørn.

Det vigtigste er at du lytter til dig selv:

  • Vil jeg det her?
  • Tør jeg det her?
  • Hvad har jeg egentlig, at tabe?
Hvis svarende er ja, så behøver du ikke være bange, så skal opbakningen nok være der, lige præcis når du har mest brug for det...

Nu er Januar overstået, er du tilfreds med dig selv ??


Ingen kommentarer:

Send en kommentar